همه چیز در مورد موبایل

ساخت وبلاگ

واحد خبر mobile.ir : به تازگی دو گزارش جدید شرکت تحقیقات بازار J.D. Power --که سال‌ها است به گردآوری گزارش میزان رضایت مشتریان از محصولات مختلف می‌پردازد-- با عناوین میزان رضایت مشتریان از دستبند‌های تناسب اندام سال 2016 و میزان رضایت مشتریان از ساعت‌های هوشمند سال 2016 منتشر شده است. این گزارشات مربوط به اطلاعات افرادی است که در طی 12 ماه گذشته ساعت هوشمند و یا دستبند خود را خریداری کرده‌اند. طبق نتایج حاصل از این گزارشات بیشترین میزان رضایت از ساعت‌های هوشمند مربوط به اپل و بیشترین میزان رضایت از دستبندهای تناسب اندام مربوط به سامسونگ بوده است.

همچنین سهولت استفاده و راحتی به عنوان تاثیرگذارترین عوامل در رضایت مشتریان از ساعت‌های هوشمند و قابلیت اطمینان و استحکام/دوام تاثیرگذارترین عوامل در رضایت مشتریان از دستبندهای تناسب اندام بوده‌اند.

archos wearables

دیوایس‌های پوشیدنی شرکت Archos

در هر گزارش میزان رضایت مشتریان براساس 11 عامل بررسی شده است:

- ساعت‌های هوشمند (به ترتیب اهمیت): سهولت استفاده، راحتی، عمر باتری، امکانات تلفنی، قیمت، استحکام/دوام، اندازه نمایشگر، طراحی/ظاهر، قابلیت اطمینان، برنامه‌های موجود برای دستگاه و خدمات مشتری.

- دستبندهای تناسب اندام (به ترتیب اهمیت): قابلیت اطمینان، استحکام/دوام، سهولت استفاده، عمر باتری، قیمت، تنوع امکانات، راحتی، طراحی و ظاهر، اندازه نمایشگر، برنامه‌های موجود برای دستگاه و خدمات مشتری.

میزان رضایت بر اساس عوامل مذکور از 1000 امتیاز محاسبه شده است.

به گفته Kirk Parsons --سرپرست ارشد و رهبر عملیاتی مخابرات، رسانه و تکنولوژی در J.D. Power-- «همزمان با این که برندهای بیشتر و بیشتر در حال عرضه دستگاه‌های به‌روز با امکانات و خدمات جدیدند، هردو بازار دستبند‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند در حال رشد هستند.» وی افزود «هرچند مهم است که سازندگان دستگاه‌ها روی تولید محصولی تمرکز کنند که با توجه به امکاناتش قیمت مناسبی داشته و با توجه به ویژگی‌های آن [دیوایس] ارزشمندی محسوب شود. آن‌هایی که در ابتدا در بازی این چنین عمل می‌کنند، ممکن است فرصت خود را در افزایش رضایتمندی، وفاداری مشتری و قصد خرید مجدد بهبود بخشند.»

رتبه‌بندی میزان رضایتمندی برندهای ساعت‌ هوشمند

jd power fitness bands and smartwatches-satisfaction report 2016

- اپل (با امتیاز 852) در جایگاه اول میزان رضایتمندی از ساعت‌های هوشمند قرار دارد و مخصوصا از جهت راحتی، طراحی/ظاهر و سهولت استفاده عملکرد خوبی دارد.

- سامسونگ (با امتیاز 842) در جایگاه دوم قرار دارد و در خدمات مشتری، اندازه نمایشگر و امکانات تلفنی عملکرد خوبی دارد.

- به طور کلی امتیاز میزان رضایت مشتریان از ساعت‌های هوشمند 847 است.

- به طور کلی 19 درصد مشتریان حداقل با یک مشکل مواجه شده‌اند که از این میان رایج‌ترین مشکلات کوتاه بودن عمر باتری/شارژ نشدن باتری (29 درصد)، مشکل در شخصی‌سازی (23 درصد) و خراب شدن شارژر (22 درصد) بوده است.

در هنگام مواجهه مشتریان با حداقل یک مشکل، میزان رضایتمندی کلی به میزان قابل توجه 21 درصد کاهش می‌یابد.

رتبه‌بندی میزان رضایتمندی از برندهای دستبند تناسب ‌اندام

jd power fitness bands and smartwatches-satisfaction report 2016

- سامسونگ (با 859 امتیاز) در میان برندهای دستبند تناسب ‌اندام در جایگاه اول میزان رضایتمندی قرار دارد و به طور خاص از نظر راحتی، قابلیت اطمینان و سهولت استفاده عملکرد خوبی دارد.

- Garmin (با 836 امتیاز) در جایگاه دوم قرار دارد و از چهار نظر عملکرد خوبی دارد: خدمات مشتری، سهولت استفاده، استحکام/دوام و قابلیت اطمینان.

- به طور کلی امتیاز رضایتمندی مشتریان از دستبندهای تناسب اندام 829 بوده است.

- در هنگام انتخاب دستبند هوشمند، سایت‌های خرید اینترنتی (43 درصد) و پیشنهاد خانواده/دوستان (41 درصد) مهم‌ترین منابع اطلاعاتی بوده‌اند.

- مهم‌ترین ملاک‌های افراد برای خرید دستبند تناسب‌اندام، سهولت استفاده (48 درصد)، قیمت (40 درصد)، شهرت برند (38 درصد) و بررسی‌های مثبت (36 درصد) بوده است.

این دو گزارش در ماه می و ژوئن 2016 و بر اساس واکنش 2949 نفر از افرادی که در طی 12 ماه گذشته دستبند تناسب‌اندام خریداری کرده‌اند و واکنش 2696 نفر از افرادی که در طی 12 ماه گذشته ساعت هوشمند خریداری کرده‌اند تهیه شده است. 

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 1:58

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس در تاریخ 7 جولای سال جاری میلادی (17 تیر) از اولین کارت‌های حافظه مبتنی بر استاندارد JEDEC Universal Flash Storage 1.0 Card Extension رونمایی کرد.

UFS نسل جدید کارت‌های حافظه مخفف عبارت Universal Flash Storage است که در ظرفیت‌های 32، 64، 128 و 256 گیگابایتی طراحی شده‌ است. این کارت‌ها سرعت‌های متفاوتی برای خواندن (Read) اطلاعات تا 530 مگابایت بر ثانیه دارند که بالغ بر پنج برابر بهترین کارت‌های microSD فعلی است. سرعت نوشتن (Write) اطلاعات نیز به طور چشمگیری تا 170 مگابایت در ثانیه افزایش یافته که حدودا دو برابر سریع‌ترین کارت‌های microSD و هفت تا هشت برابر سریع‌تر از کارت‌های microSD معمولی است.

samsung introduces worlds first universal flash storage ufs removable memory card

از نظر ظاهری روی این کارت‌های حافظه تقریبا مشابه کارت‌های microSD است اما ساختار پشت آنها متفاوت است و جایگیری پین‌ها (اتصالات) به نحو دیگری طراحی شده است. به این معنا که شیار قرارگیری آنها (سوکت) در گوشی‌ با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل استفاده همزمان از یک سوکت برای این دو نوع کارت حافظه میسر نیست. به بیان دیگر کارت‌های حافظه جدید سامسونگ در حال حاضر با هیچ‌یک از دیوایس‌های فعلی موجود در بازار منطبق نیست. این دشواری ممکن است برای کاربرد گسترده کارت‌های جدید در طیف قابل توجهی از ابزارهای هوشمند ایجاد مشکل کنند. مشکلاتی که سامسونگ از آنها آگاهی دارد و درصدد رفع آنها برآمده است.

samsung introduces worlds first universal flash storage ufs removable memory card

البته سامسونگ پیشتر از نسخه دوم فناوری حافظه پر سرعت یعنی UFS 2.0 در حافظه داخلی گوشی‌های پرچمدار خود نظیر گلکسی اس 6 اج و اس 6 اج پلاس استفاده کرده بود. اما هنوز هیچ دستگاهی از این فناوری جدید به عنوان حافظه جانبی بهره نمی‌برد. این کارت‌های حافظه برای طیف وسیعی از ابزارها، از اسمارت‌فون‌ها تا دوربین‌های DSLR و نیز دوربین‌های ورزشی (Action Cam) کاربرد دارد.

مطابق اعلام سامسونگ، سرعت این فناوری قابل مقایسه با درایوهای SSD و بالغ بر 530 مگا بایت بر ثانیه است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند فیلمی با کیفیت فول اچ‌دی معادل ۵ گیگابایت را تنها در ۱۰ ثانیه از کارت UFS بخوانند. این در حالی است که همین کار با استفاده از کارت حافظه مایکرو اس‌دی سریع UHS-1 به حدود 50 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

فناوری تازه سامسونگ از این جهت اهمیت بسیاری دارد که در سال‌های اخیر، نیاز به کارت‌های حافظه جانبی با ظرفیت و سرعت بالاتر برای کاربران بسیار محسوس بوده است. در واقع با افزایش حجم اپلیکیشن‌های موبایلی و بالا رفتن کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند، محدودیت حجم ذخیره‌سازی داخلی و نبود کارت حافظه microSD مناسب بیش از پیش به چشم می‌آید؛ کارت‌های حافظه‌ای که با سرعت قابل قبولی اطلاعات را منتقل کرده و نیازهای اساسی کاربران را برآورده سازند.

samsung introduces worlds first universal flash storage ufs removable memory card

در همین راستا سامسونگ، که بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و سال گذشته در زمینه محصولات مربوط به حافظه و درایوهای SSD موفق عمل کرده بود برای سودآوری بیشتر یکی از زمینه‌های تمرکز خود را در خصوص تولید اسمارت‌فون‌هایی با ظرفیت حافظه بیشتر قرار داده است. امری که شاید مزیت رقابتی ویژه‌ای را در آینده نزدیک برای محصولات تولیدی این شرکت به ارمغان آورد.

البته سامسونگ هنوز درباره قیمت و زمان عرضه کارت‌های UFS اطلاعات دقیقی اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد اسمارت‌فون جدید کمپانی سامسونگ با نام احتمالی گلکسی نوت 7 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به طور همزمان از کارت‌های حافظه microSD و UFS 1.0 پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود این محصول جدید در آگوست سال جاری (اواسط مرداد ماه) به بازار معرفی و همزمان عرضه آن نیز آغاز خواهد شد.

samsung introduces worlds first universal flash storage ufs removable memory card

پرسشی که در این میان برای کارشناسان حوزه فناوری‌های هوشمند و همچنین کاربران این ابزارها وجود دارد این است که پس از معرفی و به کارگیری کارت‌های حافظه مبتنی بر استاندارد UFS 1.0 آینده کارت‌های microSD چه خواهد شد؟ سامسونگ در این زمینه اعلام کرده است که در حال حاضر کارت‌های حافظه جدید با سوکت کارت‌های microSD سازگار نیست، اما این کمپانی در حال طراحی سوکت جدیدی است که به طور همزمان از کارت‌های UFS و microSD پشتیبانی و یکپارچگی سخت‌افزاری لازم را در این حوزه فراهم کند.

به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که ابزارهای نسل بعد نیز از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی کنند و این کارت‌ها با وجود محدودیت در سرعت بدون استفاده نمانند. البته در کنار ادامه استفاده از کارت‌های microSD بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان ابزارهای جدید، با بکارگیری استاندارد UFSبه بهبود خدمات خود خواهند پرداخت.  

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 1:58

واحد خبر mobile.ir : از ابتدای سال 2016، زمانی که اولین اسمارت‌فون‌های مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 820 (محصول کوالکام) معرفی شدند، این پردازنده همواره در صنعت موبایل پیشتاز بوده است.

شاهد مثال آنجاست که در ساخت بیش از 115 اسمارت‌فون و تبلت پیشرفته از این تراشه استفاده شده است. اسنپدراگون 820 امکان اجرای جدیدترین کاربردهای پیشرفته موبایلی را فراهم نموده و تجربه کاربری همه‌جانبه‌تری را ارائه می‌کند. به‌علاوه اینکه این تراشه در مسیرهای جدید و نوآورانه‌ -- نظیر پشتیبانی از رانندگی بی‌خطر و مسیریابی در خودروها -- نیز در حال گسترش یافتن است.

یکی از دلایل اصلی موفقیت اسنپدراگون 820، از نگاه کوالکام آن است که این تراشه چندین تکنولوژی جدید را معرفی کرد که همه این تکنولوژی‌ها به هم پیوسته بوده و از نظر مصرف انرژی بهینه‌سازی شده‌ و در نتیجه این تراشه طوری طراحی شده تا نوآوری در تجربه کاربری را به صنعت موبایل بیاورد. اما این نوآوری به اینجا ختم نمی‌شود.

کمپانی کوالکام در روز دوشنبه 11 جولای 2016 (21 تیر 1395) از تولید تراشه جدیدی به نام اسنپدراگون 821 (یا MSM8996 Pro) -- که مدل ارتقا یافته 820 به شمار می‌رود -- خبر داد.

qualcomm announced snapdragon-821 SoC

آنگونه که کوالکام ادعا می‌کند این شرکت به لطف پلتفرم اسنپدراگون 820، توانست راهبری تکنولوژی در عرصه سیستم روی یک تراشه (SoC) را به دست بگیرد. گفتنی است پردازنده جدید اسنپدراگون 821 نیز به پشتوانه همین راهبری ساخته و طوری مهندسی شده تا سرعت بیشتری داشته باشد، انرژی کمتری مصرف کند و در زمینه اجرای اپلیکیشن‌ها بهتر عمل نماید. این ویژگی‌ها ضامن آن است که دیوایس‌های مجهز به اسنپدراگون 821 با نیازهای روزافزون کاربران هماهنگ بوده و می‌تواند تجربه کاربری کم‌نظیری که از رده چیپ‌ست‌های اسنپدراگون 800 سراغ داریم را ارائه نماید. (البته در این مورد باید چیپ‌ست مشکل‌‌آفرین Snapdragon 810‌ که در سال گذشته کوالکام را با دردسر بزرگی روبرو ساخت را فراموش کنیم)

به گفته کوالکام، هسته‌های قوی‌تر Kryo حاضر در اسنپدراگون 821 از حداکثر سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتزی برخوردارند و در نتیجه می‌توان گفت عملکرد آن از این حیث نسبت به اسنپدراگون 820 حدود 10 درصد بهتر شده است. در این نوبت به فرکانس هسته‌های ضعیف‌تر و اصطلاحا LITTLE در Snapdragon 821 اشاره‌ای نشده اما در این مورد نیز می‌توان انتظار فرکانس بالاتری را نسبت به هسته‌های 1.6 گیگاهرتزی حاضر در SD820 داشت.

qualcomm announced snapdragon-821 SoC

مقایسه اولیه چیپ‌ست Snapdragon 820 و Snpadragon 821

اسنپدراگون 820 تکنولوژی‌های کلیدی بهینه‌ و سفارشی ‌شده‌ای را معرفی کرد و توانست جایگاه خود را به عنوان پیشتاز در تأمین پردازنده‌های دیوایس‌های پیشرفته تثبیت نماید. به عنوان مثال می‌توان به مودم X12 LTE به کار رفته در این تراشه اشاره کرد؛ این مودم در سطح خود طوری طراحی شده تا بتواند سرعت دانلود تا 600 مگابیت در ثانیه را فراهم نموده و به گفته کوالکام با استفاده از Snapdragon Upload + با سرعتی تا 3 برابر بیشتر از طریق شبکه LTE آپلود نماید. همچنین کیفیت و ثبات تماس‌ها نیز به واسطه فناوری Ultra HD Voice طبق ادعای شرکت سازنده بسیار بهبود یافته است . همه این عوامل دست در دست هم داده تا دیوایس‌های مجهز به اسنپدراگون 820 از قابلیت‌های ارتباطی گسترده‌ای در سراسر جهان برخوردار باشند.

qualcomm announced snapdragon-821 SoC

حال سؤال اینجاست که با وجود اینکه اسنپدراگون 820 از امکانات بسیاری بهره‌مند بوده و به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین پروسسور موبایلی موجود در بازار است، چرا کوالکام قصد دارد تراشه جدید اسنپدراگون 821 را جایگزین آن نماید؟ کوالکام مدعی شده که قصد چنین کاری را ندارد. به گفته این کمپانی، اسنپدراگون 821 جایگزین 820 نمی‌شود، بلکه هدف از طراحی این تراشه، تکمیل و گسترش توانایی‌های رقابتی رده چیپ‌ست‌های اسنپدراگون 800 خواهد بود. به نظر می‌رسد از زمانی که اسنپدراگون 820 عرضه شد، تیم مهندسی کوالکام در حال کار کردن روی این تراشه بودند تا ایرادهای آن را بر طرف کرده و در عین حال با طراحی مجدد بلاک‌های اصلی پروسسور (floorplanning) معماری آن را بهبود ببخشند. همچنین احتمال دارد در اسنپدراگون 821 شاهد آی‌پی بلاک‌های جدید و یا اصلاح‌شده‌ باشیم.

در حال حاضر چیپ‌ست اسنپدراگون 820 در برخی از پیشرفته‌ترین اسمارت‌فون‌های حال حاضر دنیا -- از جمله Samsung Galaxy S7 و Galaxy S7 edge (نسخه‌های 4 هسته‌ای)، شائومی Mi5، ال‌جی G5، اچ‌تی‌سی 10، LeEco LeMax Pro و LeMax 2 و Sony Xperia X Performance -- به کار رفته است. کوالکام ادعا می‌کند از آنجا که اسنپدراگون 820 تجربه کاربری را در زمینه‌هایی نظیر تصویربرداری موبایل، واقعیت مجازی، دوام باتری و سرعت و ثبات ارتباطات بهبود بخشیده است، تمام به‌روزرسانی‌های اعمال شده در اسنپدراگون 821 نیز موجب می‌شود تا در آینده نزدیک، دیوایس‌های مجهز به چیپ‌ست‌های پیشرفته رده اسنپدراگون 800 در صدر لیست خرید کاربران قرار گیرد.

Xiaomi mi5

شائومی Mi5

چیزی که فعلا کوالکام به آن اشاره نکرده این است که Power Cluster در CPU این چیپ‌ست به احتمال زیاد بالای 2 گیگاهرتز بوده و به نظر می‌رسد سرعت کلاک GPU حدود 650 مگاهرتز باشد. البته بسته به اتفاقاتی که در کوالکام رخ می‌دهد، ممکن است موارد ذکر شده تغییر کند. ممکن است این طور به نظر برسد که تغییرات اعمال شده در اسنپدراگون 821 کم و ناچیز است، اما همین بهبودهای ذکر شده در راه‌اندازی یک چیپ‌ست می‌تواند تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر عملکرد و قدرت آن داشته باشد.

در پایان گفتنی است، کوالکام به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این چیپ‌ست ارائه کرده و می‌توان انتظار داشت که دیوایس‌های مجهز به اسنپدراگون 821 نیز در نیمه دوم سال 2016 به بازار عرضه شوند.  

- - , .
.

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 19:33

واحد خبر mobile.ir : به تازگی بدافزار جدیدی به نام HummingBad توجه محققان شرکت امنیتی Check Point را به خود جلب کرده است. بنا به گفته‌های این شرکت، محققان بخش مربوط به تهدیدات علیه دستگاه‌های موبایل Check Point به مدت 5 ماه و به طور بی‌سابقه‌ای به درون Yingmob--یک گروه مجرمان سایبری چینی که بدافزار HummingBad را ساخته‌اند-- دسترسی پیدا کردند. در حقیقت HummingBad که در فوریه 2016 توسط Check Point شناسایی شد بدافزاری است که یک روت‌کیت دائمی را در دستگاه‌های اندرویدی ایجاد می‌کند، با استفاده از تبلیغات تقلبی تولید درآمد می‌کند و همچنین به نصب برنامه‌های جعلی روی دستگاه می‌پردازد.

The Hammingbad Android Malware

طبق اطلاعات به دست آمده Yingmob در کنار یک شرکت قانونی تحلیل تبلیغات فعالیت می‌کند و از منابع و تکنولوژی آن بهره می‌برد. این گروه به طور دقیقی برنامه‌ریزی شده است و از 25 کارمند که در چهار گروه به تولید اجزای مخرب HummingBad می‌پردازند، تشکیل شده است.

هدف اصلی از ایجاد این بدافزار کسب درآمد است و طبق محاسبات، این گروه با استفاده از بدافزار HummingBad حدود 300 هزار دلار در ماه به دست می‌آورد که این درآمد از طریق ایجاد حملات مخرب در دستگاه‌های اندرویدی تولید شده است. با توجه به ماهیت HummingBad، متاسفانه دسترسی به اطلاعات حساس دستگاه‌های آلوده شده و سواستفاده از آن نیز وجود دارد.

The Hammingbad Android Malware

نمودار توزیع بدافزار HummingBad در کشورهای مختلف

گفته می‌شود تاکنون 10 میلیون دستگاه اندرویدی به HummingBad آلوده شده است که از این تعداد 1.6 میلیون دستگاه در چین، 1.35 میلیون دستگاه در هند، 288,800 دستگاه در ایالات متحده و حدود 100 هزار دستگاه در هرکدام از کشورهای انگلستان و استرالیا قرار دارند.

HummingBad چه فعالیتی می‌کند؟

همان طور که گفته شد HummingBad با وارد کردن تبلیغات به دستگاه‌های اندرویدی از طریق برنامه‌های دانلود شده، برای سازنده خود --یعنی Yingmob-- درآمد ایجاد می‌کند. با دانلود برنامه‌های آلوده شده به HummingBad توسط کاربران، این بدافزار تلاش می‌کند تا به دستگاه دسترسی root پیدا کند. در صورت موفقیت در این مرحله، سازندگان بدافزار به هرآنچه که روی دستگاه قرار دارد دسترسی پیدا خواهند کرد. در صورت عدم موفقیت در دسترسی روت، HummingBad با ایجاد یک هشدار جعلی آپدیت سیستم، از کاربر مجوز دسترسی به فایل‌های هسته‌ای سیستم را دریافت می‌کند.

در صورت آلوده شدن دستگاه به HummingBad، تبلیغات مختلفی از طریق برنامه‌ها به نمایش درمی‌آید و سعی می‌کند با ترفندهای مختلف کاربر را وادار به کلیک روی تبلیغ کند. همچنین این بدافزار با نصب برنامه‌های آلوده دیگر روی دستگاه و از طریق تبلیغات آن‌ها برای سازندگان بدافزارتولید درآمد می‌کند.

کدام دستگاه‌های اندرویدی در بیشترین خطر آلودگی قرار دارند؟

دستگاه‌های مجهز به اندروید کیت‌کت و جلی‌بین --دوتا از قدیمی‌ترین نسخه‌های اندروید که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند-- بیشترین دستگاه‌های آلوده شده هستند.

The Hammingbad Android Malware

نمودار توزیع بد افزار HummingBad در نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌ اندروید

چگونه متوجه آلوده شدن دستگاه خود به HummingBad شویم؟

برنامه‌های آنتی‌ویروس از جمله Avast، Bitdefender، AVG و Zone Alarm برای تشخیص HummingBad پیشنهاد می‌شوند. علاوه بر این اپ‌استورهای رسمی مانند گوگل‌پلی کاربران را از برنامه‌هایی که به دلایل مختلف از جمله آلودگی به بدافزار مشکل عملکرد دارند، آگاه می‌کنند. از آن جایی که بیشتر حملات HummingBad در چین و هند رخ داده است این باور وجود دارد که مهم‌ترین دلیل آلودگی دستگاه‌ها دانلود برنامه از اپ‌استورهای غیر رسمی و با مشکلات پروتکل‌‌های امنیتی است.

The Hammingbad Android Malware

مناطق جغرافیایی نقوذ بدافزار HummingBad - قسمت‌های پر رنگ‌تر مناطق پر خطرتر

در صورت آلودگی دستگاه اندرویدی به HummingBad چه باید کرد؟

برای حذف HummngBad از دستگاه باید از گزینه بازگشت به حالت کارخانه (Factory Reset) استفاده کرد. این کار تمامی سیستم و اطلاعات روی دستگاه را حذف می‌کند و آن را به حالت اولیه --یعنی هنگامی که دستگاه خریداری شده است-- باز می‌گرداند. احتمال دارد برای پیش‌گیری از آلودگی دوباره دستگاه، گرفتن بک‌آپ از اطلاعات پیش از بازگشت به حالت کارخانه وجود نداشته باشد.

The Hammingbad Android Malware

برای محافظت از دستگاه اندرویدی چه می‌توان کرد؟

- برنامه‌ها را تنها از منابع معتبر مانند گوگل‌پلی استور دانلود کنید.

- برنامه‌هایی را دانلود کنید که سازندگانشان معتبر هستند.

- در صورت امکان دستگاه خود را به آخرین نسخه اندورید (اندروید 6) ارتقا دهید.

به گفته گوگل: «مدت‌ها است ما از وجود این خانواده بدافزار مطلع هستیم و به طور مداوم در حال ارتقا سیستم‌های خود هستیم که آن را تشخیص می‌دهند. ما فعالانه نصب برنامه‌های آلوده شده را مسدود می‌کنیم تا کاربران و اطلاعات‌شان را محفوظ نگه داریم.»

بنا به اطلاعات به دست آمده توسط محققان Check Point، گروه سازنده بدافزار HummingBad --یعنی Yingmob-- پشت یک بدافزار دیگر به نام Yispecter که مخصوص دستگاه‌های iOS طراحی شده است نیز قرار دارد.

همزمان با گسترش گوشی‌های هوشمند، تعداد و قدرت بدافزارهایی که سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را هدف قرار می‌دهند نیز در حال افزایش است. هر دو سیستم‌عامل نیز قدم‌هایی در جهت محافظت دستگاه‌ها از این نوع بدافزارها برداشته‌اند. به نظر می‌رسد تاکنون اپل در وادار کردن کاربران به ارتقا سیستم‌عامل دستگاه‌های خود به جدیدترین و مطمئن‌ترین نسخه iOS موفق‌تر از گوگل بوده است. چرا که همه دستگاه‌های اندرویدی به طور مستقیم توسط گوگل تولید نمی‌شوند و برخی دستگاه‌ها گاهی ماه‌ها یا سال‌ها بعد به آخرین نسخه اندروید ارتقا می‌یابند و یا حتی در مواردی هیچ وقت این کار انجام نمی‌شود. اما در اپل به دلیل کنترل هر دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار توسط شرکت مادر این آپدیت به صورت منظم و یک‌پارچه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

The Hammingbad Android Malware

به تازگی گوگل آپدیت‌های امنیتی اندروید را به صورت جداگانه عرضه می‌کند. به طوری که این آپدیت‌ها به صورت ماهانه در دسترس کاربران دستگاه‌های Pixel و Nexus قرار می‌گیرد. برخی دیگر از تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی از جمله سامسونگ و LG متعهد به دنباله‌روی از گوگل برای عرضه آپدیت‌های امنیتی شده‌اند اما بسیاری دیگر از شرکت‌ها در جهت ارائه آپدیت‌ها به کندی عمل می‌کنند و با این کار دستگاه‌های کاربران خود را در معرض آلودگی قرار می‌دهند.  

- - , .
.

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 12:44

واحد خبر mobile.ir : در حال حاضر سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده اسمارت‌فون در جهان محسوب می‌شود. چند سال پیش، تا قبل از تصمیم این کمپانی برای استفاده از قطعات درجه یک و پیشرفته در ساخت گوشی‌های میان‌رده و رده‌بالا و پیش از ارتقای واسط کاربری اختصاصی سامسونگ برای اندروید (TouchWiz)، این کمپانی در افزایش سوددهی با مشکل مواجه بود.

سامسونگ تغییرات فوق را ابتدا در گوشی Galaxy Alpha -- که در سال 2014 معرفی شد -- اعمال نمود، اما برگ برنده سامسونگ گوشی‌های Galaxy S6 و S6 edge بودند که توانستند وضعیت سامسونگ را تغییر دهند.

samsung q2 2016 eaing guidance

ابتدا این پرچمدارهای سامسونگ در سال 2015 تحسین همگان را برانگیختند و پس از آنها نوبت به نسل بعدی این پرچمدارها یعنی Galaxy S7 و S7 edge رسید که حتی بیش از گذشته نشان از تجدید نظر سامسونگ در گوشی‌های پیشرفته خود داشتند، لذا جای تعجب ندارد که از زمان عرضه این دو اسمارت‌فون تا کنون، تعداد نسبتا زیادی از آنها به فروش رسیده است.

طبق گزارشی که خبرگزاری بلومبرگ به‌تازگی منتشر نموده، به دنبال گزارش مالی سامسونگ از سه‌ماهه دوم سال 2016 (که ظاهرا تا چند روز دیگر منتشر خواهد شد)، این کمپانی قادر خواهد بود تا حجم سرمایه‌گذاری‌ها را بیشتر نماید. این تحلیل نشان می‌دهد که سامسونگ در نظر دارد سودآوری خود را به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد. در تأیید این مطلب، کمپانی سامسونگ الکترونیکس در روز پنج‌شنبه 7 جولای 2016 (17 تیر 1395) پیش‌بینی خود از عملکرد مالی شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2016 را منتشر کرد.

Samsung Galaxy S7 Galaxy S7 edge

سامسونگ Galaxy S7 و Galaxy S7 edge

طبق این گزارش، سامسونگ برآورد کرده که در پایان دومین فصل از سال جاری میلادی به سود عملیاتی 8.1 تریلیون وان (معادل 7 میلیارد دلار) دست پیدا کند. سامسونگ علت اصلی این سودآوری موفق را به فروش دیوایس‌های Galaxy S نسبت می‌دهد؛ به نظر می‌رسد مانعی بر سر فروش این محصولات وجود نداشته و فروش از حالت تنگنا خارج شده است. اگر این پیش‌بینی درست باشد سود سامسونگ در پایان سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، در مقایسه با سود این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2015 (6.9 تریلیون وان) با رشد سالانه 17 درصد همراه خواهد بود. همچنین طبق برآورد این شرکت کره‌ای، میزان فروش این کمپانی در سه‌ماهه دوم، تقریبا با 3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 48.5 تریلیون وان، به حدود 50 تریلیون وان خواهد رسید. گفتنی است پیش‌بینی سامسونگ بیانگر آن است که سه‌ماهه دوم سال 2016، از زمانی که سامسونگ در اوایل سال 2014 و قبل از ورود به دوره رکود خود موفق به کسب سود عملیاتی 8.49 تریلیون وان شده بود تا کنون، بهترین عملکرد فصلی این شرکت محسوب خواهد شد.

پیش‌بینی سامسونگ از میزان فروش و درآمد عملیاتی شرکت در دومین فصل از سال 2016، بر اساس اصول K-IFRS (استانداردهای گزارش مالی بین‌المللی کره) بیان شده‌اند. قوانین انتشار اطلاعات مالی شرکت‌ها (disclosure regulations) در کشور کره اجازه نمی‌دهند که برآوردهای مالی شرکت‌ها و مؤسسات در قالب یک محدوده بیان شوند. بنابراین، ارقام فوق نیز بر اساس متوسطی از بازه‌های زیر (پیش‌بینی‌شده توسط سامسونگ) بیان شده‌اند:

فروش: بین 49 تا 51 تریلیون وان کره

سود عملیاتی: بین 8 تا 8.2 تریلیون وان کره

samsung q2 2016 eaing guidance

گویا در سه‌ماهه دوم سال 2016 خوشبختی به سامسونگ رو کرده، هرچند باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشیم که ارقام فوق تنها در حد تخمین بوده و آمار قطعی شرکت به شمار نمی‌روند. گزارش مالی شرکت از دومین فصل سال 2016 به زودی منتشر خواهد شد. در کل به نظر می‌رسد هر دو اسمارت‌فون Galaxy S7 و S7 edge فروشی فراتر از حد تصور را برای سامسونگ رقم زده باشند. آنطور که از ظواهر امر پیداست، انتظار می‌رود که آمار فروش این دو گوشی بیش از Galaxy S6 و S6 edge باشد.  

- - , .
.

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 19:14

واحد خبر mobile.ir : به تازگی یک پتنت اپل برای جلوگیری از فیلم‌برداری و عکس‌برداری غیرمجاز از یک رویداد و شوی زنده در حال اجرا توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) به ثبت رسیده است.

اپل در این پتنت به شرح سیستمی می‌پردازد که قادر است با استفاده از اشعه مادون قرمز از گرفتن فیلم و عکس توسط افراد حاضر در یک مکان جلوگیری کند.این سیستم در صورت کارکرد می‌تواند بسیاری از مشکلات کپی رایت ناشی از برداشت غیر قانونی محتوا از یک کنسرت یا موارد مشابه را به حداقل برساند. 

Apple remotely disabling iPhone cameras prevents audience from illegally recording a live show patent

تنها با یک جست‌وجوی ساده در سایت‌هایی مانند یوتیوب درمی‌یابید تعداد زیادی فیلم به صورت غیرمجاز و برخلاف قوانین کپی‌رایت از کنسرت‌های مختلف توسط افراد ضبط و به اشتراک گذاشته شده است. با توجه به محتویات پتنت اپل برای جلوگیری از این امر یک دستگاه ساطع‌کننده اشعه مادون قرمز در مکان مورد نظر نصب می‌شود و با ارسال اشعه به آیفون اشخاص دوربین گوشی را غیرفعال می‌کند. البته این امر به صورتی نیست که دوربین آیفون به طور کلی غیرفعال شود بلکه با گرفتن دوربین در جهات خاص این امر رخ می‌دهد. مثلا در صورت به‌کارگیری این سیستم در یک کنسرت افراد می‌توانند با یکدیگر عکس بگیرند اما به محض گرفتن دوربین در جهت صحنه اجرا، دوربین دستگاه غیرفعال خواهد شد.

Apple remotely disabling iPhone cameras prevents audience from illegally recording a live show patent

البته کاربرد این پتنت تنها به این امر محدود نمی‌شود چرا که می‌توان از این سیستم برای ارسال اطلاعات به آیفون افراد حاضر در یک مکان خاص نیز استفاده کرد و یا به عنوان مثال هنگام بازدید از موزه با گرفتن دوربین در جهت اشیا اطلاعات مربوطه بر روی صفحه نمایش آیفون ظاهر شود.

Apple remotely disabling iPhone cameras prevents audience from illegally recording a live show patent

لازم به ذکر است این پتنت ممکن است توسط برخی مورد انتقاد قرار گیرد. همچنین امکان سواستفاده از این تکنولوژی در جهت اهداف سیاسی نیز بعید به نظر نمی‌رسد. هرچند این طرح هنوز در حد یک پتنت است و ممکن است هیچ‌گاه به‌کار‌گرفته نشود.

این پتنت به شماره 9,380,225 در سال 2014 نوشته و نام Victor M. Tiscareno، Kevin W. Jonhson و Cindy H Lawrence به عنوان مخترعین آن درج شده است.  

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 185 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 22:19

واحد خبر mobile.ir : در دنیای تکنولوژی امروز شاهد آن هستیم که ایده‌هایی جالب -- و گاه دور از ذهن -- از اداره‌های ثبت اختراع بیرون می‌آیند. هرچند برخی از این ایده‌ها هیچ‌گاه عملی نمی‌شوند، اما حداقل فایده این کار برای افراد و کمپانی‌هایی که این اختراعات را به نام خود ثبت می‌کنند آن است که دیگران نمی‌توانند در این زمینه از آنها پیشی بگیرند. به‌تازگی سامسونگ پتنتی را برای یک دستگاه الکترونیکی 3 در 1 درخواست نموده است. این دستگاه، یک دیوایس تغییر شکل‌ دهنده بوده و می‌تواند به 3 شکل مختلف (تبلت، گوشی و ساعت) تبدیل شود. مهم‌ترین عاملی که این تغییر وضعیت‌ها را ممکن می‌سازد، وجود نوعی صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر است که در ساخت دیوایس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

samsung stretchable phone tablet watch patent application

این پتنت در روز 30 ژوئن 2016 (10 تیر 1394) در سامانه KIPRIS (سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره) به ثبت رسید. حدود یک سال و نیم قبل، سامسونگ درخواست پتنتی مشابه با عنوان "دیوایسی با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و روش کنترل آن" را به KIPRIS ارائه کرده بود. البته هنوز مشخص نیست که با درخواست این پتنت موافقت شده و در حال توسعه بوده و یا اینکه در حال حاضر تنها در حد یک مفهوم دور از ذهن باقی مانده است.

صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیری که سامسونگ در این دستگاه ارائه کرده، قابلیت خم شدن، تا شدن و کش آمدن داشته و می‌تواند به شکل‌ها و فرم‌های گوناگون درآید. در حالت اسمارت‌فون، دستگاه می‌تواند قالب صورت کاربر را به خود بگیرد، به این شکل که قسمت بالایی آن روی گوش قرار گرفته و قسمت پایینی تا جلوی دهان کاربر ادامه پیدا می‌کند. در حالتی که دستگاه به ساعت مچی تبدیل می‌شود، به طور خودکار تشخیص می‌دهد که صفحه ساعت کجای مچ باید باشد و از این رو آن را در همانجا – یعنی مطلوب‌ترین نمای ممکن – قرار می‌دهد. زمانی که دستگاه شکل تبلت را به خود می‌گیرد، با استفاده حداکثری از تمام پنل‌ در دسترس، صفحه‌نمایشی ایجاد می‌کند که قطر آن به 8 اینچ می‌رسد.

پشت دستگاه از شبکه‌ای از پنل‌های به هم پیوسته تشکیل شده و برای اینکه همه چیز در جای خود محکم نگه داشته شود، این پنل‌ها با پشت‌بندهای فلزی کوچک به هم متصل شده‌اند. این در حالی است که در قسمت جلوی دیوایس، تنها یک صفحه‌نمایش بزرگ به چشم می‌خورد. این بدان معناست که در حالت اسمارت‌فون، دیوایس باریکی خواهیم داشت که صفحه‌نمایش آن کمی از پشت دستگاه در هر دو طرف را نیز در بر گرفته و می‌توان گفت همان طرح گوشی‌های سری edge، در اینجا تا سرحد منطقی خودش ادامه پیدا کرده است.

samsung stretchable phone tablet watch patent application

در حالت ساعت، بخشی از صفحه‌نمایش به پوست بدن فشرده می‌شود. در این صورت این احتمال می‌رود که فناوری ردیاب تناسب اندام و مانیتورینگ قلب در خود صفحه‌نمایش گنجانده شده باشند. اگر این فرضیه درست باشد، بعید نیست که یک حسگر اثر انگشت مافوق صوت نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته باشد، چرا که ظاهرا در جلوی دستگاه از دکمه home (که معمولا جایگاه حسگر اثر انگشت است) خبری نیست.

samsung stretchable phone tablet watch patent application

ناگفته نماند که موارد فوق صرفا یک مفهوم بوده و با توجه به این واقعیت که سامسونگ هنوز موفق به عرضه دیوایسی با صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر نشده، به احتمال زیاد چندین سال با دیدن چنین دستگاهی در بازار فاصله خواهیم داشت. البته ایده سامسونگ برای طراحی چنین وسیله مفید و نوآورانه‌ای، ستودنی است. در این میان گفته می‌شود سامسونگ در سال 2017 از اسمارت‌فونی با صفحه تاشو رونمایی می‌کند. به گفته برخی، این گوشی Galaxy X نام داشته و ممکن است در نیمه اول سال 2017 به بازار عرضه شود.

از آنجا که سامسونگ سعی در پیدا کردن راهی برای مقرون به صرفه نمودن تکنولوژی ساخت نمایشگرهای انعطاف‌پذیر داشته، این موضوع مدتی است که توجه این شرکت را به خود جلب کرده است. لی چانگ هون (Lee Chang-hoon)، مدیر بخش نمایشگرهای سامسونگ، در ماه ژانویه اظهار داشت: «توسعه [نمایشگر] OLED تاشو طبق برنامه ما پیش می‌رود. قصد داریم با صحبت با شرکای خود، این محصول را به تولید انبوه و عرضه برسانیم.»

در پایان گفتنی است که سامسونگ در این عرصه تنها نبوده و کمپانی‌های دیگر نیز سعی در توسعه این فناوری داشته‌اند. به عنوان مثال چندی پیش، لنوو در جریان مراسم Lenovo Tech World 2016 نمایشگرهای تاشویی که ممکن است در آینده در ساخت اسمارت‌فون و تبلت مورد استفاده قرار بگیرند را در معرض دید عموم قرار داد. 

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 163 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 11:33

واحد خبر mobile.ir : به کارگیری اسکنرهای عنبیه در اسمارت‌فون‌ها ایده‌ای است که مدت‌ها در دنیای فناوری مطرح بوده، اما به جز برخی نمونه‌های معدود (همچون دوگانه Lumia 950 و Lumia 950 XL از مایکروسافت) تقریبا هیچ‌گاه به صورت انبوه عملی نشده است. اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد به این ایده جامه عمل بپوشاند. در 15 ژوئن 2016 (26 خرداد 1395) وب‌سایت Patently Apple گزارشی را با این عنوان منتشر نمود: "مراسم نیویورک سامسونگ در ماه آگوست به منظور معرفی گلکسی نوت 7 مجهز به قابلیت امنیتی اسکن عنبیه". منشأ این خبر گزارشی مطبوعاتی از یک خبرگزاری کره‌ای بوده است. تقاضای اخیر سامسونگ برای ثبت علائم تجاری با عناوین "Galaxy Iris" و "Galaxy Eyeprint" نیز کم‌و‌بیش صحت این خبر را تأیید می‌کند.

سامسونگ حداقل از سال 2014 مشغول کار کردن روی اسکنر عنبیه بوده و در همین راستا برای توسعه نسل بعدی فناوری اسکن عنبیه با "بنیاد همکاری آکادمیک صنعتی" در دانشگاه Yonsei نیز تعامل داشته است. اما به‌تازگی درخواست پتنتی از طرف سامسونگ در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) به ثبت رسیده که سایت Patently Mobile آن را منتشر کرده است. این پتنت نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد فناوری اسکن عنبیه را در بستر سیستمی 3 دوربینه پیاده‌سازی نماید.

در شکل زیر طرحی از اختراع جدید سامسونگ دیده می‌شود که مثالی است از یک سیستم پردازش تصویر که سیستم شناسایی عنبیه را در خود جای داده است. البته توجه داشته باشید که شکل زیر صرفا برای مشخص نمودن اجزای این سیستم بوده و طرح اصلی این اختراع را نشان نمی‌دهد، بنابراین ظاهر حجیم و زمخت دیوایس زیر شما را به اشتباه نیندازد.

samsung multi camera iris recognition system patent application

سیستم شناسایی عنبیه در شکل بالا (شماره 10) با گرفتن تصاویری از صورت و چشم‌های کاربر – که در میدان دید سیستم شناسایی عنبیه قرار دارند – می‌تواند یک سیگنال تصویری را تولید نماید. در بسیاری از حالات متصور برای این اختراع، سیستم شناسایی عنبیه برای گرفتن سیگنال تصویری از 3 لنز استفاده کرده و سپس عنبیه شخص را بر اساس تصویر تولید شده و اطلاعات دیگر بررسی می‌کند.

دستگاه نوردهی در شکل بالا (شماره 20) ممکن است تحت کنترل پروسسور موبایلی، اشعه‌های مادون قرمز را به سمت چشمان کاربر گسیل کند. همچنین ممکن است پروسسور موبایلی، سیستم شناسایی عنبیه را طوری کنترل کند تا در حالت دوربین جلو (front camera mode) و یا حالت شناسایی عنبیه (iris recognition mode) عمل نماید.

زمانی که این سیستم در حالت شناسایی عنبیه عمل می‌کند، ممکن است پروسسور موبایلی، سیستم شناسایی عنبیه را طوری کنترل کند تا داده‌هایی را بیرون دهد که با تصاویر گرفته‌شده با نور مرئی و تصاویر گرفته‌شده با اشعه مادون قرمز تناسب داشته باشد.

سامسونگ لنزهای این سیستم را به این شکل توصیف می‌کند: «لنز اول ممکن است شامل 2 لنز با زاویه بسته باشد که زاویه دید تنگی داشته و تنها می‌توانند از قسمتهای مختلف چشم‌های کاربر تصویربرداری کنند. لنز دوم ممکن است شامل یک لنز زاویه باز باشد که به علت داشتن زاویه دید باز می‌تواند از تمام صورت کاربر تصویربرداری نماید. ممکن است لنز اول یک لنز Zoom باشد و لنز دوم نیز می‌تواند لنزی با فاصله کانونی کوتاه باشد.» این بدان معناست که در برخی حالات متصور برای این اختراع، این احتمال وجود دارد که این سیستم برای شناسایی عنبیه کاربر، تصاویری را بگیرد که با استفاده از 3 لنز تولید شده‌اند.

samsung multi camera iris recognition system patent application

سامسونگ در ادامه خاطر نشان می‌کند که اگر سیستم شناسایی عنبیه، کاربری که قصد دسترسی به سیستم دارد را شناسایی نکند، پیغامی صوتی به همراه یک راهنما روی صفحه، کاربر را به دوباره امتحان کردن اسکنر راهنمایی می‌کنند.

با وجود اینکه احتمال می‌رود Galaxy Note 7 نخستین دیوایسی باشد که با این سیستم جدید به تولید می‌رسد، سامسونگ مدعی است که این اختراع می‌تواند در طیف گسترده‌ای از محصولات به کار گرفته شود، از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسمارت‌فون، تبلت، دستیار دیجیتال شخصی (PDA)، دستیار دیجیتال سازمانی (EDA)، دوربین عکاسی دیجیتال، دوربین فیلم‌برداری دیجیتال، پلیرهای چندرسانه‌ای همراه (PMP)، دیوایس‌اینترنتی همراه (MID)، دیوایس‌ پوشیدنی، دیوایس اینترنت اشیا (IoT)، و دیوایس اینترنت همه چیز (IoE).

نکته پایانی اینکه این سیستم 3 دوربینه به همراه دستگاه نوردهی بایستی در جلوی اسمارت‌فون و بالای نمایشگر قرار بگیرند، یعنی روی حاشیه پیرامونی صفحه. هرچند تصویری که سامسونگ از این پتنت منتشر کرده، لزوما به مقدار حاشیه پیرامونی که برای جای دادن این سیستم مورد نیاز است اشاره‌ای نکرده، ولی در مقایسه با اسمارت‌فون‌های با تعداد سنسورهای معمولی حاشیه پیرامونی بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

تجدیدنظر سامسونگ در اسکنرهای اثر انگشت در محصولات این شرکت

استفاده از فناوری شناسایی عنبیه در دیوایس‌های مصرفی، همواره با موانعی مانند کندی در عملکرد و هزینه بالا همراه بوده است. در کاربردهای امنیتی – با توجه به اینکه امنیت حرف اول را می‌زند – پول و زمان در درجه بعدی اهمیت قرار می‌گیرند، لذا زمان بیشتری که اسکنر عنبیه صرف شناسایی هویت یک شخص می‌کند، قابل قبول است. ولی صرف این مدت زمان برای آنلاک کردن اسمارت‌فون چندان جالب نیست، به‌ویژه اینکه اسکنرهای اثر انگشت در چنین مواقعی عملکرد بسیار سریعی داشته و خیلی از کاربران به استفاده از آنها عادت کرده‌اند. پس با این اوصاف بعید است سامسونگ پس از دست‌یابی به فناوری اسکنر عنبیه، بخواهد اسکنرهای اثر انگشت را کنار بگذارد. چندین سال زمان نیاز است تا اسکن عنبیه آنقدر سریع شود که بتواند حتی از حسگرهای اثر انگشت، پین‌کدهای لاک‌اسکرین و پترن‌ها (که اقدامات امنیتی رایج در اندروید به شمار می‌روند) پیشی بگیرد.

لذا در کنار توسعه فناوری شناسایی عنبیه، که ممکن است در ماه آگوست سال جاری میلادی در نسل بعدی دیوایس‌های گلکسی نوت از آن رونمایی شود، کمپانی سامسونگ در پی آن بوده تا وضعیت اسکنرهای اثر انگشت خود – که در دیگر محصولات این شرکت به کار گرفته می‌شود – را بهبود ببخشد. در این میان دکمه مستطیل شکل home – که در اسمارت‌فون‌های سامسونگ و برخی سازندگان دیگر، نقش اسکنر اثر انگشت را نیز ایفا می‌کند – نه فقط برای سامسونگ، بلکه برای بیشتر گوشی‌های اندرویدی مشکل‌ساز بوده است. به همین دلیل است که لنوو در گوشی جدید خود با نام Phab 2 Pro، تصمیم گرفت اسکنر اثر انگشت را در پشت بدنه تعبیه کند تا جای بیشتری برای اسکن مهیا باشد. اخیرا سامسونگ 2 پتنت دیگر را در زمینه بهبود بخشیدن اسکنر اثر انگشت، منتشر نموده است.

samsung multi camera iris recognition system patent application

به نظر می‌رسد در پتنت اول، سامسونگ از دکمه home در آیفون‌های اپل الگوبرداری کرده باشد. در تصویر فوق، شکل 2A جلوی اسمارت‌فون و شکل 2B، پشت اسمارت‌فون را نشان می‌دهد. به گفته سامسونگ ماژولی که در تصویر با شماره 60 مشخص شده، ممکن است ماژول حسگری باشد که عملکردش شامل تشخیص یا دریافت یک سیگنال از بیرون باشد. این ماژول حسگر ممکن است یک ماژول دوربین، یک حسگر اثر انگشت، یک حسگر مجاورتی و یا یک حسگر مادون قرمز باشد.

اگر سامسونگ این تئوری را اجرا کرده و دکمه home گرد یا مربع‌شکل را جایگزین دکمه home مستطیل‌شکل رایج در گوشی‌های اندرویدی نماید، قطعا به‌خاطر کپی‌برداری از اپل، مورد تمسخر قرار خواهد گرفت. از این رو سامسونگ برای نوعی اسکنر اثر انگشت در پشت بدنه نیز اقدام به درخواست پتنت نموده است. مسلما این اسکنر، در مقایسه با اسکنرهای فعلی سامسونگ، فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

samsung multi camera iris recognition system patent application

شکل شماره 7A در تصویر بالا، طرحی مثالی است که در آن ساختار یک دیوایس الکترونیکی برای شناسایی کردن سوژه‌ای که قرار است احراز هویت شود، به تصویر کشیده شده است. شکل 7B نیز نشان می‌دهد سوژه‌ای که قرار است احراز هویت شود، از طریق همان دیوایس الکترونیکی در شکل 7A، در حال شناسایی شدن است.

در پایان لازم به ذکر است که سامسونگ برای موارد متعددی اقدام به درخواست پتنت نموده است؛ این موارد به مفاهیم و طرح‌هایی تبدیل می‌شوند که این شرکت می‌تواند در تولید محصولاتش در آینده آنها را به کار گیرد. سؤال اینجاست که آیا هیچ‌یک از اختراع‌های فوق تا پایان سال جاری میلادی به تولید محصول می‌انجامد یا خیر. البته گذشت زمان همه چیز را روشن می‌کند، ولی سیستم شناسایی عنبیه اختراعی است که به گفته خبرگزاری‌های کره‌ای به‌زودی در ماه آگوست وارد بازار خواهد شد. 

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 16 تير 1395 ساعت: 12:34

واحد خبر mobile.ir : شرکت ارکان ارتباط نوین روز گذشته در طی مراسمی در تهران دو اسمارت‌فون رده میانی برند لنوو را به صورت رسمی به مارکت ایران ارائه کرد. در ابتدای این مراسم پیام ابراهیمی معاونت بازرگانی و مدیر برند لنوو ضمن اشاره به شاخه‌های فعالیت این شرکت در زمینه موبایل، فبلت و تبلت، تعداد محصولات موبایلی وارد بازار شده توسط ارکان ارتباط را 10 عنوان توصیف کرد که در طیف محصولات پایین رده تا بالا رده جای می‌گیرند. در رده فبلت نیز دو محصول با تنوع رنگی مختلف ارائه شده و در نهایت در کلاس تبلت‌ها، نمونه‌های مختلفی با ابعاد 7، 8 و 10 اینچی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

arkan ertebatat launched lenovo vibe s1 lite and vibe k5 plus in iran

این مدیر شرکت ارکان ارتباط در ادامه سخنان خود با اشاره به تعهد این شرکت به مشتریان و کاربران، راه‌اندازی فروشگاه مرکزی لنوو در اواخر خرداد ماه در بازار موبایل را در این راستا توصیف کرده و هدف آن را دسترسی مستقیم و آسان خریداران به کالاهای مختلف این شرکت قلمداد کرد. دو اسمارت‌فون جدید ارائه شده در این رده شامل مدل‌های Vibe S1 Lite و Vibe K5 Plus دارای دو کاربری ویژه هستند که یکی در حوزه برداشت تصاویر سلفی و دیگری در زمینه قابلیت‌های مولتی‌مدیایی امکانات خاصی را به کاربران ارائه می‌‌دهند.

arkan ertebatat launched lenovo vibe s1 lite and vibe k5 plus in iran

محمد غفاری، مدیر بازاریابی سخنران بعدی این مراسم بود که سخنان خود را در ابتدا به گفتار کوتاهی در زمینه معرفی برند لنوو اختصاص داد. غفاری از لنوو به عنوان یک برند شناخته شده جهانی یاد کرد که پیشینه آن در همکاری با IBM و خرید برند موتوورلا به استحکام هرچه بیشتر آن منجر شده است. این مدیر شرکت ارکان ارائه محصولاتی با بهای مناسب و امکانات قابل‌قبول را به عنوان ایده و کانسپت اصلی این شرکت عنوان کرد که در نهایت ویژگی‌ها و فیچرهای مناسبی را در اختیار مصرف‌کننده‌گان قرار می‌دهند.

arkan ertebatat launched lenovo vibe s1 lite and vibe k5 plus in iran

تمرکز اصلی اسمارت‌فون Lenovo Vibe S1 Lite به عکاسی تعلق دارد که علاوه بر امکانات نرم‌افزاری مرتبط، در بحث تصویربرداری سلفی نیز با ارائه یک فلش LED در بخش بالایی صفحه‌نمایش برتری محسوسی را در این زمینه ارائه می‌کند. S1 Lite را در این مورد می‌توان به نوعی ادامه‌دهنده راه گوشی Lenovo S90 دانست که در سال 2014 یکی از نخستین اسمارت‌فون‌های ارائه‌دهنده فلش LED برای دوربین دوم به حساب می‌آمد.

arkan ertebatat launched lenovo vibe s1 lite and vibe k5 plus in iran

Lenovo Vibe K5 Plus به عنوان دومین گوشی معرفی شده در این مراسم بر امکانات پخش مالتی‌مدیایی متمرکز است. حضور دو اسپیکر قدرتمند دالبی در بخش پشتی گوشی صدای شفافی را در اختیار کاربران قرار داده و با تکیه بر پروسسور رده میانی قدرتمند اسنپدراگون 616 در زمینه بازی و گیمینگ نیز حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت

arkan ertebatat launched lenovo vibe s1 lite and vibe k5 plus in iran

غفاری در ادامه سخنان خود هدف شرکت ارکان ارتباط نوین از عرضه این دو اسمارت‌فون میان‌رده به بازارهای داخلی را ارائه امکانات گوشی‌های پیشرفته و پریمیوم با قیمتی مناسب و در قالب محصولاتی با کیفیت بالا عنوان کرد.

عرضه آنلاین Lenovo Vive K5 Plus هم‌اینک آغاز شده اما پخش عمده آن در بازار خرده‌فروشی از اواسط هفته آینده آغاز می‌شود. عرضه Lenovo Vibe S1 Lite به بعد از عید فطر موکول شده و در حال حاضر در مرحله آنالیز قیمتی قرار دارد. هر دو محصول جدید لنوو با کارت طلایی و هولوگرام شرکت ارکان همراه با کاور محافظ درون جعبه عرضه می‌شوند و امکان سنجش صحت گارانتی برای خریداران از طریق سایت شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان این مراسم پیام ابراهیمی معاونت بازرگانی و مدیر برند لنوو ضمن اشاره به گسترش شبکه فروش گوشی‌های لنوو در شهرستان‌های مختلف و تکمیل تیم محلی این شرکت، نسبت به کسب موفقیت‌های بیشتر و دریافت سهم بالاتری از بازار موبایل ایران در آینده ابراز امیدواری کرد. 

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 165 تاريخ : شنبه 12 تير 1395 ساعت: 6:44

واحد خبر mobile.ir : وب‌سایت AdDuplex در روز جمعه 24 ژوئن 2016 (4 تیر 1395) طبق روال هر ماه، گزارش ماهانه خود را از آمار مربوط به دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز منتشر نمود. این گزارش بر مبنای داده‌های جمع‌آوری‌شده از حدود پنج هزار اپلیکیشن ویندوزی که کیت توسعه نرم‌افزار AdDuplex (نسخه 2 و بالاتر) را اجرا می‌کنند، تنظیم شده است. گفتنی است AdDuplex بزرگ‌ترین شبکه ترفیع متقابل (cross-promotion) برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ویندوزی است که توسعه‌دهندگان و ناشران را قادر می‌سازد تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را با کمک یکدیگر به صورت رایگان اشاعه دهند. به همین دلیل است که طی چند سال اخیر AdDuplex و بنیانگذار آن الن مندلویچ (Alan Mandelevich) موفق شدند گزارش‌های آماری جالبی را از آنچه که در زیر پوست بازار ویندوزفون در حال رخ دادن است ارائه نمایند.

دیوایس‌های مجهز به ویندوزفون

adduplex windows device statistics report june 2016

در آوریل 2016، گوشی لومیا 535 برای نخستین بار توانست لومیا 520 را کنار زده و عنوان محبوب‌ترین اسمارت‌فون ویندوزی را به نام خود نماید. با وجود اینکه در ماه بعد (می 2016) لومیا 520 مجددا به جایگاه پیشین خود بازگشت، ولی طبق گزارش اخیر، در ژوئن 2016، گوشی لومیا 535 حدود 12.1 درصد از کل اسمارت‌فون‌های ویندوزی را تشکیل داده و باز هم محبوب‌ترین دیوایس مبتنی بر ویندوزفون لقب گرفت. سهم لومیا 640 از کل گوشی‌های ویندوزی در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل 0.4 درصد رشد داشت، اما این رشد به‌ اندازه‌ای نبود که بتواند لومیا 630 را کنار بزند، از این رو همچنان در جایگاه چهارم قرار دارد. به جز موارد فوق، در مقایسه با ماه قبل تغییر قابل ملاحظه‌ای در لیست جهانی گوشی‌های ویندوزی دیده نمی‌شود.

سازندگان دیوایس‌های مجهز به ویندوزفون

adduplex windows device statistics report june 2016

در حال حاضر برندهای مایکروسافت و نوکیا همچنان 97 درصد دیوایس‌های ویندوزی را تشکیل داده و پس از آنها HTC، سامسونگ، BLU و هواوی با درصدهای ناچیز مشاهده می‌شوند. تنها تغییری که در این رتبه‌بندی نسبت به ماه قبل دیده می‌شود آن است که شرکت BLU موفق شد با فاصله‌ای کم از هواوی پیشی گرفته و در رتبه چهارم تولیدکنندگان گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون قرار بگیرد.

نسخه‌های مختلف ویندوزفون

adduplex windows device statistics report june 2016

طبق گزارش AdDuplex، ویندوزفون 8.1 عمده سیستم‌عامل‌های دیوایس‌های ویندوزی را تشکیل داده، به طوری که 78.8 درصد از دستگاه‌های ویندوزی به این نسخه مجهزند. ویندوز 10 موبایل نیز با کسب 10.9 درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار گرفته است. ورژن‌های 8 و 7 ویندوزفون نیز با سهم 7.4 درصد و 2.9 درصد، به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم جای دارند.

گرایش به سمت ویندوز 10 موبایل مقداری کندتر شده به طوری که این پلتفرم نسبت به ماه قبل تنها 0.5 درصد رشد داشته است. واضح است که تمام کاربرانی که امکان ارتقا به ویندوز 10 موبایل برایشان فراهم بوده، از این آپدیت استقبال کرده و گوشی خود را به ویندوز 10 مجهز نموده‌اند. آمار ماه گذشته حاکی از آن بود که 75 درصد از دیوایس‌هایی که به ویندوز 10 موبایل مجهز بوده‌اند از طریق آپدیت به این پلتفرم دست یافته‌اند، نه خرید دیوایس جدیدی که به ویندوز 10 مجهز باشد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت در جهت به‌روزرسانی دستگاه‌های موبایل به ویندوز 10 آنقدرها هم خود را به تکاپو نینداخته و ارتقای PCها به این پلتفرم را اولویت خود قرار داده‌ است. شاهد مثال آن که آپدیت ویندوز 10 برای یک سری دیوایس‌های خاص -- که گوشی‌های با 512 مگابایت RAM را شامل نمی‌شود – ارائه گشته و دیوایس‌های رده‌پایین در این زمینه نادیده گرفته شده‌اند. همچنین از آنجا که به‌روزرسانی به ویندوز 10 موبایل، یک آپدیت استاندارد برای گوشی به شمار نمی‌رود، کاربران مجبورند برای برخورداری از این آپدیت، اپلیکیشنی به نام Upgrade Advisor را جداگانه دانلود و نصب نمایند. با این اوصاف به نظر می‌رسد وضعیت کنونی در ماه‌های آتی نیز به همین شکل ادامه داشته و مایکروسافت برای اشاعه ویندوز 10 موبایل، بیشتر به فروش دیوایس‌های جدید مجهز به این نسخه امید بسته باشد، نه آپدیت از سوی کاربران.

در ادامه نگاهی داریم به وضعیت ویندوز 10 موبایل در بازار دیوایس‌های ویندوزی:

دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل

adduplex windows device statistics report june 2016

همانطور که در نمودار هم دیده می‌شود، لومیا 535 و لومیا 640 عمده دیوایس‌هایی هستند که در حال حاضر به ویندوز 10 موبایل مجهزند. جالب اینجاست که سیستم‌عامل هر دوی این گوشی‌ها در ابتدا ویندوزفون 8.1 بوده و بعدا کاربران اقدام به آپدیت به ویندوز 10 نموده‌اند. نخستین دیوایس بومی مجهز به ویندوز 10 موبایل که در این لیست به چشم می‌خورد لومیا 550 است که 11.2 درصد از دیوایس‌های مجهز به این نسخه را شامل شده و از حیث رتبه در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. مدل لومیا 950 -- که تا اینجا از بقیه گران‌تر است – در رتبه پنجم قرار دارد. به همین شکل لومیا 650 نیز جایگاه هفتم را تصاحب کرده است.

جای تعجب دارد که گوشی لومیا 950 XL تنها 3.6 درصد از دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل را تشکیل داده و در جایگاه نهم این رتبه‌بندی قرار می‌گیرد. واضح است که لومیا 950 به مراتب فروش بیشتری نسبت به لومیا 950 XL داشته است. به گفته AdDuplex، در حال حاضر تعداد گوشی‌های لومیا 550 سه برابر گوشی‌های لومیا 950 XL بوده که این امر اتفاقی جالب است.

مایکروسافت قبل از اینکه بتواند تغییری در مناسبات بازار اسمارت‌فون ایجاد کند، هنوز کارهای زیادی در این عرصه دارد. درست است که ویندوز 10 موبایل پیوسته در حال بهبود یافتن بوده و بخشی از آپدیت سالانه ویندوز 10 (Windows 10 Anniversary Update) به شمار می‌رود، اما برای اینکه کاربران دوباره اقدام به خرید دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل نمایند، تلاش فراوان و سخت‌افزارهایی قانع‌کننده نیاز است. به عنوان مثال باید دید اسمارت‌فون جدید شرکت HP با نام HP Elite x3 (مجهز به ویندوز 10 و با مشخصات سخت‌افزاری بالا) -- که در ماه‌های آتی به بازار عرضه خواهد شد – تا چه اندازه موفق خواهد بود.

سازندگان دیوایس‌های مجهز به ویندوز 10 موبایل

adduplex windows device statistics report june 2016

با وجود اینکه سازندگان بیشتری به سمت تولید دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل روی آورده‌اند، آمار AdDuplex نشان می‌دهد که تقریبا 99 درصد از این دیوایس‌ها ساخته مایکروسافت هستند (چه دیوایس‌هایی که از ابتدا مجهز به این نسخه بوده‌اند و چه دیوایس‌هایی که بعدا به این ورژن آپدیت کرده‌اند). پس از مایکروسافت نیز کمپانی‌های آلکاتل وان‌تاچ، HTC و BLU به ترتیب با 0.51 درصد، 0.19 درصد و 0.15 درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند. البته این دقیقا خلاف چیزی است که مایکروسافت می‌خواهد. انتظار مایکروسافت این بود که شرکای سخت‌افزاری این کمپانی وارد عمل شده و اقدام به تولید عمده گوشی‌های ویندوزی رده پایین و میان‌رده نمایند؛ انتظاری که تاکنون محقق نشده است.

سازندگان دیوایس‌های مجهز به ویندوز 10 دسک‌تاپ

adduplex windows device statistics report june 2016

در بین تولیدکنندگان دیوایس‌های مجهز به ویندوز 10 دسک‌تاپ، کمپانی HP با تولید رایانه‌های شخصی مجهز به این پلتفرم سرآمد است. این کمپانی در حال حاضر 22.51 درصد از سهم تولیدکنندگان دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز 10 دسک‌تاپ را در اختیار داشته و با فاصله زیادی از Dell (با سهم 12.42 درصد) در رتبه نخست جای دارد. با وجود تبلیغات و تاکید لنوو در رابطه با مدل‌های جدید لپتاپ‌های هیبریدی این شرکت با نام Yoga -- که مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده -- لنوو در بین تولیدکنندگان دیوایس‌های مجهز به ویندوز 10 دسک‌تاپ، در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن Acer ،Asus و توشیبا دیده می‌شوند. نکته جالب‌تر آن است که علی‌رغم شناخت کافی کاربران از دیوایس‌های Surface Pro و Surface Book (مجهز به ویندوز 10 دسک‌تاپ)، خود مایکروسافت – با سهم 3.03 درصد – نتوانسته جایگاهی بهتر از هفتم را در این لیست کسب کند.

ویندوز 10 روی مدل‌های Surface

adduplex windows device statistics report june 2016

باوجود اینکه Surface Pro 3 با ویندوزفون 8.1 روانه بازار شده بود (به استثنای مدل‌های جدید که با ویندوز 10 تولید شده‌اند)، این دیوایس با 33.3 درصد، در بین دیگر مدل‌های Surface بیشترین سهم را از ویندوز 10 داشته و Surface Pro 4 به عنوان جوان‌ترین عضو این خانواده با 30.9 درصد در جایگاه بعدی قرار دارد. مدل‌های Surface Pro ،Surface 3 و Surface Pro 2 نیز به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. Surface Book نیز با سهم 3.6 درصدی در انتهای لیست قرار دارد. به احتمال زیاد قیمت پایه بالا و عرضه جهانی محدود این دیوایس عامل اصلی رتبه پایین آن در گزارش اخیر بوده است. 

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 145 تاريخ : شنبه 12 تير 1395 ساعت: 6:44

واحد خبر mobile.ir : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در روز سه‌شنبه 14 ژوئن 2016 (25 خرداد 1395) امتیاز 2 پتنت، که درخواست آنها در سال‌های 2014 و 2015 از طرف اپل به USPTO ارائه شده بود، را به نام این شرکت به ثبت رساند. پتنت نخست با شماره 9,367,093 برای ابداع روش و سیستمی است که به موجب آن بتوان تصاویر را روی نمایشگر شفاف یک دیوایس الکترونیک نمایش داد. پتنت دیگر، که با شماره 9,367,095 به ثبت رسیده، امتیاز ساخت نوعی از دیوایس‌های الکترونیکی را به اپل می‌دهد که نمایشگر AMOLED آن خمیده و انعطاف‌پذیر است.

apple transparent ar device and device with wrap around display patent

پتنت اول روشی را توصیف می‌کند که در آن یک یا بیش از یک صفحه نمایشی حساس به لمس با یک زیرلایه شفاف یا پنجره دیوایس یکپارچه شده که در نتیجه آن کاربر می‌تواند تصاویری که به شکل دیجیتالی ایجاد شده‌اند را به نحوی مشاهده کند که گویی این تصاویر روی اجسام واقعی قرار گرفته‌اند. در برخی حالاتی که برای این اختراع متصور است تنها قسمتی از نمایشگر شفاف است، در ‌حالی‌که در دیگر حالات، وجود پنجره‌ای تماما شفاف نیز دور از انتظار نیست. مدارهای نمایشگر یا دور صفحه شفاف را احاطه کرده (که در این صورت با رنگی مات پوشانده شده و دیگر دیده نمی‌شوند) و یا در قسمت دیگری از شاسی دستگاه قرار گرفته‌اند.

apple transparent ar device and device with wrap around display patent

همانند دیگر سیستم‌های واقعیت افزوده، این اختراع نیز می‌تواند اطلاعات تکمیلی با ارزشی را در رابطه اجسامی که در محیط اطراف قرار دارند ارائه کند. به عنوان مثال با در دست داشتن این دیوایس در موزه، می‌توان اطلاعاتی درباره یک نقاشی و یا بخش‌های خاصی از یک نقاشی را روی صفحه شفاف دیوایس مشاهده کرد. گفتنی است اپل در نوامبر 2014 درخواست این پتنت را – که مخترع آن الکساندر پنس (Alexandar Pance) نام دارد -- به USPTO ارائه نموده بود.

پتنت دوم به دیوایسی مربوط می‌شود که سازه تمام شیشه‌ای آن از صفحه نمایشی انعطاف‌پذیر (از نوع AMOLED) برخوردار است. برای اینکه مقدار سطح این صفحه به حداکثر برسد، اپل یک شاسی شیشه‌ای یکدست را پیشنهاد کرده که یک صفحه نمایشگر انعطاف‌پذیر – قاعدتا به شکل پهن‌شده -- روی آن سوار می‌شود. اجزای عملیاتی این دیوایس، روی یک بُرد منطقی در طول محور مرکزی دستگاه قرار گرفته و از این رو دیده نخواهند شد.

apple transparent ar device and device with wrap around display patent

در بعضی حالت‌هایی که این اختراع ممکن است نمود پیدا کند، نمایشگر به شکل یک بند پیوسته دورتادور دستگاه پیچیده شده و در نتیجه امکان نمایش تصاویر، ویدیوها و دیگر عناصر گرافیکی رابط کاربری در هر نقطه‌ای از بدنه دستگاه فراهم شده است. در اینجا یک مسأله مهم مطرح می‌شود. باتوجه به اینکه در چنین حالتی، نمایشگر به دور تمامیِ دستگاه پیچیده می‌شود – و به بیان دیگر بیشتر سطح دستگاه را نمایشگر تشکیل می‌دهد – دستگاه بایستی تعیین کند که کاربر دقیقا به کجای صفحه نگاه می‌کند تا بتواند گرافیک‌های روی صفحه و اجزای رابط کاربری را به‌درستی نشان دهد. برای این منظور اپل قصد دارد در این اختراع از تکنولوژی "ردیابی چهره" (face tracking) کمک بگیرد تا واسط گرافیکی کاربر (GUI) و زاویه نگاه وی هماهنگ شود.

اپل درخواست این پتنت را در آوریل 2015 به USPTO ارائه کرده بود و مخترع این طرح اسکات ای. مایرز (Scott A. Myers) نام دارد. ناگفته نماند که اپل مدعی است با افزودن لایه‌های چندگانه از صفحات شفاف می‌توان افکت‌های سه‌بعدی نیز در هر دو دستگاه ایجاد نمود. 

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 151 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1395 ساعت: 7:33

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی اپل در روز دوشنبه 13 ژوئن 2016 (24 خرداد 1395) در نطق اصلی WWDC 2016 (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل) به طور رسمی از iOS 10، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آیفون و آی‌پد، رونمایی کرد.

کریگ فدریگی (Craig Federighi)، نایب رییس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار در اپل، می‌گوید این «بزرگ‌ترین عرضه iOS برای کاربران‌مان» است. به گفته فدریگی ورژن جدید iOS از 10 ویژگی عمده برخوردار است که‌ آن را به آپدیتی متفاوت از ورژن‌های پیشین بدل می‌سازد. در ادامه به ویژگی‌های مهم این سیستم‌عامل پرداخته می‌شود.

1-لاک‌اسکرین و هوم‌اسکرین متفاوت

صفحه قفل یا لاک‌اسکرین در iOS 10 به طور کامل با طراحی جدیدی همراه شده و گزینه‌های تازه‌ای در آن به چشم می‌خورد؛ ویژگی جدیدی به نام Raise to wake باعث می‌شود که تنها با بلند کردن گوشی، صفحه‌نمایش روشن شده و نوتیفیکیشن‌ها و آپدیت‌ها در صفحه قفل به نمایش درآیند. نوتیفیکیشن‌های جدید ظاهری کاملا متفاوت داشته و کاربر با استفاده از لمس سه بعدی می‌تواند با نوتیفیکیشن‌ها تعامل داشته و فورا به آنها پاسخ دهد. این کاربرد تا حد زیادی در راستای تغییراتی است که گوگل در اندروید اعمال نموده است. البته سوای ویژگی لمس سه بعدی، اسمارت‌فون‌هایی نظیر Moto X سال‌هاست که به چنین قابلیتی مجهزند.

introducing ios 10

با گسترش کاربرد لمس سه بعدی به هوم اسکرین، شاهد ویجت‌هایی هستیم که به هیچ وجه نیازی به راه‌اندازی اپلیکیشن ندارند. به عنوان مثال می‌توانید آخرین نتایج بازی‌های ورزشی را با استفاده از اپلیکیشن ESPN روی صفحه ببینید و حتی بدون وارد شدن به اپلیکیشن، صحنه‌های حساس بازی را نیز تماشا کنید.

2- Siri در اختیار توسعه‌دهندگان

همان‌طور که انتظار می‌رفت اپل یک کیت توسعه نرم‌افزار یا در اصطلاح SDK برای Siri تهیه کرد. این بدان معناست که از این به بعد توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که با Siri یکپارچه شود. البته پیش از این هم اپلیکیشن‌هایی مانند Yelp و OpenTable -- که محصولات غیراپلی به شمار می‌روند -- با Siri یکپارچه می‌شدند ولی تعداد این برنامه‌ها بسیار کم بود. عدم یکپارچگی برنامه‌های غیراپلی با Siri باعث می‌شد نتوان آن طور که باید و شاید از تمام قابلیت‌های این دستیار صوتی استفاده کرد. در مقابل، Alexa -- دستیار صوتی آمازون -- قرار داشت که با بیش از هزار برنامه دیگر یکپارچه شده بود.

introducing ios 10

اما اکنون پس از گذشت 5 سال از انزوای Siri، قرار است دوستان جدیدی برای این دستیار صوتی پیدا شود. طی مراسم رونمایی، تعدادی از برنامه‌های غیراپلی که در iOS 10 با Siri یکپارچه شده بودند --  نظیر WeChat ،Slack و WhatsApp -- به نمایش درآمدند. بدین ترتیب از این پس کاربران می‌توانند از طریق Siri با برنامه‌های مذکور صحبت کرده و آنها را به انجام دستورات خود وا دارند. از دیگر برنامه‌هایی که در حال حاضر با Siri یکپارچه شده‌اند می‌توان به Uber ،Didi (مخصوص کشور چین)، Runtastic ،MapMyRun و اسکایپ اشاره کرد.

introducing ios 10

نکته دیگر آن است که Siri در حوزه " آگاهی مبتنی بر موقعیت" یا contextual awareness نسبت به قبل پیشرفت کرده است. در حال حاضر Siri قادر است بر اساس موقعیت مکانی، تقویم، اطلاعات مخاطبان، نشانی‌های اخیر و ... پیشنهادهای هوشمندانه‌ای به کاربر ارائه کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت Siri در حال تبدیل شدن به هوش مصنوعی یا یک ربات است.

3- تجهیز Apple Photos به هوش مصنوعی

به منظور جست وجوی قوی‌تر در میان عکس‌ها و مرتب کردن آنها، اپل قابلیت‌هایی مانند تشخیص صحنه و تشخیص اشیا را -- بر اساس یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی -- به برنامه Photos اضافه کرده است. در نتیجه این آپدیت، یک Tab جدید با نام Memories به اپلیکیشن اضافه شده که از طریق آن در هر لحظه، عکس‌های مرتبط با یک فرد، زمان یا مکان مشخص در یک گروه قرار می‌گیرد: مثل عکس‌های مربوط به مسافرت‌ها، یا عکس‌های گرفته شده در هفته گذشته یا سال گذشته. حتی می‌توان با کنار هم قرار دادن این تصاویر، از آنها ویدئوهای زیبا ساخت.

introducing ios 10

تفاوت عمده Apple Photos و رقیب اندرویدی آن Google Photos در این است که قابلیت‌های مذکور در اپلیکیشن اپل به صورت local بوده و روی خود دیوایس صورت می‌پذیرد. دیگر تفاوت‌ بارز بین این دو اپلیکیشن آن است که کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند عکس‌های خود را به صورت رایگان در فضای ابری که گوگل در اختیارشان می‌گذارد، ذخیره کنند ولی برای ذخیره عکس در iCloud باید هزینه پرداخت.

4- Apple Maps فعال‌تر می‌شود

ادی کیو (Eddy Cue)، نایب رییس ارشد بخش خدمات و نرم‌افزار اینترنتی در اپل، می‌گوید اپلیکیشن به‌روزرسانی‌شده Maps در iOS 10 بسیار کنشگراتر (Proactive یا پیش‌بینی کننده یک فرایند پیش از رخ دادن آن) شده است. مانند Siri و Photos، قابلیت‌های پیش‌بینی بیشتری در Maps گنجانده شده است. این برنامه می‌تواند رستوران‌هایی که در نزدیکی قرار دارند را پیشنهاد دهد. واسط کاربری ساده‌تر شده و اطلاعات مربوط به ترافیک را نیز در بر می‌گیرد. به عنوان مثال اگر مسیر پیش رو با ترافیک همراه باشد، برنامه Maps فعالانه و قبل از آنکه شما درخواست کنید، یک مسیر دیگر پیشنهاد داده و به شما می‌گوید که مسیر دوم تا چه حد در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کند.

introducing ios 10

نگفته پیداست که Maps جدید همچنان در پلتفرم CarPlay‌ اپل حضور داشته و امکان مسیریابی نقطه‌ به نقطه را از طریق تجهیزات مولتی‌مدیایی خودرو فراهم می‌آورد. نکته مهم‌تر آن است که از این به بعد برنامه Maps نیز -- مانند Siri -- روی همه توسعه‌دهندگان باز است. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند از طریق OpenTable صندلی خود را در رستوران رزرو کرده، سپس آن رستوران را در Maps پیدا کند و با اسفاده از Uber یک ماشین کرایه کند تا اورا به رستوران برساند. ناگفته نماند درنتیجه آپدیت برنامه Maps در iOS 10، لیست پمپ‌بنزین‌ها نیز قابل دسترسی خواهد بود.

introducing ios 10

5- دگرگونی ظاهر برنامه Apple Music

یکی از انتقادهای عمده‌ای که به Apple Music می‌شد این بود که طراحی آشفته آن با رنگ‌ها و Tabهای به‌هم‌ریخته، کار با آن را دشوار می‌کرد. در iOS 10 دیگر خبری از آشفتگی‌های قبلی نبوده و ظاهر برنامه به شکل لیستی مرتب با ترکیبی از رنگ‌های سیاه، سفید و صورتی ساده شده است. در نسخه جدید برنامه، قسمتی به نام "Recently Added" به چشم می‌خورد که از طریق آن کاربر می‌تواند سریعا به جدیدترین آهنگ‌هایی که به Apple Music اضافه شده دسترسی داشته باشد. از دیگر تغییرات این برنامه می‌توان به اضافه شدن Tabهای "downloaded music" و "For You" اشاره کرد. اپل هر روز پلی‌لیست جدیدی را در قسمت For You به کاربر پیشنهاد می‌دهد. اضافه شدن بخش Lyrics نیز از دیگر تغییرات ورژن جدید است.

introducing ios 10

6- طراحی زیبا در Apple News

اپلیکیشن Apple News همزمان با iOS 9 در سال 2015 عرضه شد. ظاهر Apple News مانند سالاد خردشده‌ای از مطالب خبری بود که در آن خبرها بدون هیچ ارتباط معناداری کنار هم قرار گرفته بودند. به عقیده برخی، Apple News همان Flipboard بود البته با ظاهری بدتر. اما این اپلیکیشن در iOS 10 کاملا تغییر کرده و خبرها در قسمت‌هایی منطقی مرتب شده‌اند. نوتیفیکیشن‌های مربوط به خبرهای فوری و امکان پشتیبانی از حق اشتراک نیز در نسخه جدید به چشم می‌خورد. گفتنی است رابط کاربری ورژن جدید Apple News، شباهت‌های بصری زیادی به نسخه جدید Apple Music داشته و به نظر می‌رسد اپل قصد دارد با درج عناوین به شکل بولد‌شده و با تایپ فیس موسوم به سنزسریف که همگی حروف آن از نوع حروف بزرگ هستند، به اپلیکیشن های جدید خود ظاهری منسجم بدهد.

introducing ios 10

7- اپلیکیشن Home برای HomeKit

HomeKit نام کیت نرم‌افزاری است که اپل برای توسعه نرم‌افزارهای حوزه اتوماسیون خانگی، همزمان با عرضه iOS 8 در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده بود. حال پس از گذشت دو سال، اپل با طراحی اپلیکیشنی به نام Home -- که بر اساس زیرساخت‌های HomeKit توسعه یافته و از پروتکل‌های اینترنت اشیاء بهره می‌برد -- نشان داد که تصمیمش برای ورود به عرصه خانه‌های هوشمند کاملا جدی است.

introducing ios 10

کاربر با استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند تمام لوازم منزلی که به اینترنت وصل بوده و به اپلیکیشن‌های سازگار با Home مجهزند را کنترل و مدیریت نموده و کارهایی مانند روشن کردن چراغ‌ها، باز کردن قفل در‌ها و حتی کنار زدن پرده کرکره پنجره‌ها را به راحتی انجام دهد. یکی از امکانات Home قابلیتی به نام scenes است که امکان تعامل با لوازم از طریق فرمان صوتی را فراهم می‌کند. به عنوان مثال کاربر تنها با گفتن Good night (شب بخیر) می‌تواند نور چراغ‌ها را کم کند. هرچند این ویژگی جالبی است، اما شرکت SmartThings -- وابسته به سامسونگ -- سال‌هاست که انجام چنین کارهایی را عملی کرده است. HomeKit به سادگی از طریق منوی Control Center (منویی که با کشیدن دست از پایین به بالای صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود) حتی از صفحه قفل آیفون نیز در دسترس قرار دارد و Apple Watch نیز از این پس گزینه‌ای برای پشتیبانی از دیوایس‌های مرتبط خانگی در اختیار خواهد داشت.

8- رونوشت پیام‌های صوتی در Phone

در iOS 10 شاهد آن هستیم که اپلیکیشن Phone روند تکاملی خود را ادامه می‌دهد. در نسخه آپدیت‌شده این اپلیکیشن، پیام‌های صوتی به صورت متن یا در اصطلاح transcription نیز به نمایش در می‌آیند (درست مانند Google Voice) و کاربر برای متوجه شدن پیغام صوتی رسیده نیازی به گوش دادن پیغام نخواهد داشت.

introducing ios 10

از دیگر قابلیت‌های جدید Phone این است که می‌تواند تماس‌های مشکوک را شناسایی کرده و با درج عبارتی مشخص کاربر را از این موضوع مطلع نماید که ممکن است این تماس ورودی یک spam باشد. گفتنی است وجود رابط جدید نرم‌افزاری به نام VoIP API در iOS 10 باعث می‌شود که تماس‌های ورودی از اپلیکیشن‌هایی نظیر WhatsApp یا FaceTime نیز مانند تماس‌های عادی گوشی به نظر برسند.

9- تبدیل iMessage به یک پلتفرم

در نسخه به‌روزرسانی‌شده برنامه iMessage در iOS 10 امکان ارسال لینک‌های غنی وجود دارد، به این معنی که وقتی در iMessage لینکی از یک صفحه را به اشتراک می‌گذارید، تصویر، ویدئو یا صوت آن نیز (در صورت وجود) به درون لینک کشیده می‌شود.

introducing ios 10

اپل ویژگی دیگری -- که قبلا در پیام‌رسان Allo محصول گوگل شاهد آن بودیم -- را به iMessage اضافه نموده: امکان تغییر اندازه فونت. به علاوه اینکه ایموجی‌ها در نسخه جدید iMessage تا سه برابر بزرگ‌تر شده و برخی کلمات به محض تایپ شدن، امکان تبدیل به ایموجی را پیدا کرده‌اند.

introducing ios 10

introducing ios 10

همچنین می‌توان پیامی را با دستخط خود نوشته و ارسال کرد.

introducing ios 10

ویژگی جالب دیگر "مرکب نامرئی" نام دارد که به موجب آن پیام یا عکس فرستاده شده قابل رؤیت نبوده و شخص دریافت‌کننده برای دیدن آنها باید پیام یا عکس باید دست خود را روی پیغام بکشد یا اصطلاحا آن را سوایپ کند.

introducing ios 10

introducing ios 10

مانند Siri و Apple Maps، برنامه iMessage نیز روی توسعه‌دهندگان باز شده تا بتوان اپلیکیشن‌های دیگری را روی پلتفرم iMessage سوار کرد. از جمله اپلیکیشن‌هایی که تاکنون با iMessage یکپارچه شده‌اند می‌توان به Square و DoorDash اشاره کرد. بنابراین در هنگام کار با برنامه iMessage می‌توان با Square پول فرستاد یا با DoorDash غذا سفارش داد.

10- حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

تیم کوک، مدیر عامل اپل، قبلا به این نکته اشاره کرده بود که این شرکت به دنبال آن است تا به کاربران اجازه دهد اپلیکیشن‌هایی که به طور پیش‌فرض روی iOS نصب هستند -- مانند Mali ،Calendar ،Weather و Stocks -- را لغو نصب کنند. اکنون این امکان در iOS 10 فراهم شده و آزادی عمل و کنترل بیشتری را به کاربران می‌دهد. این امکان با وجودی که در جریان کنفرانس WWDC 2016 به صورت رسمی معرفی نشد اما در صورت حضور آن در نسخه نهایی iOS 10 یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های حاضر در این پلتفرم لقب خواهد گرفت.

introducing ios 10

به جز موارد ده‌گانه اشاره شده در بالا برخی تغییرات کوچک و بزرگ دیگری نیز در ساختار سیستم‌عامل iOS 10 به چشم می‌خورد که از میان آنها به صورت تیتروار می‌توان به پشتیبانی قابلیت Live Photo از لرزه‌گیر دیجیتال دست و امکان ویرایش این تصاویر، گزینه جدید تقسیم صفحه‌نمایش (Split Screen) در مرورگر سافاری در آی‌پد، پشتیبانی از حالت RAW در تصویربرداری، امکان پاسخ‌گویی به یک پیغام از منوی نوتیفیکیشن، دسترسی به Apple Pay از درون مرورگر و امکان تایپ به دو زبان مختلف بدون نیاز به سوئیچ بین کیبوردها اشاره کرد.

introducing ios 10

iOS 10 از پاییز امسال در قالب آپدیتی رایگان برای دیوایس‌های زیر قابل دسترسی خواهد بود: آیفون 5 و بالاتر شامل آی‌فون‌های 5 ،6S ،6Plus ،6 ،5s ،5c و 6s Plus و آیفون SE همراه با آی‌پاد تاچ نسل ششم، آی‌پد مینی 2، آی‌پد مینی 3، آی‌پد مینی 4، آی‌پد نسل چهارم به همراه مدل‌های مختلف آی‌پد Air و آی‌پد Pro.

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 161 تاريخ : جمعه 4 تير 1395 ساعت: 0:17